zondag 3 november 2013

Goede YouTube Video's

Tegenwoordig kijk ik meer YouTube dan tv. Sterker nog, ik kijk helemaal geen televisie meer. Dat klinkt misschien raar, maar volgens mij staat de wereld van de film en televisie op het punt zich te verplaatsen naar het computerscherm. Op video sharing websites als YouTube kun je kijken wat je wilt en wanneer je dat wilt, zonder de onderbrekingen van veel te lange reclames of programma's waar je zelf niet voor kiest. Ik ben in ieder geval wel een van de mensen die al helemaal YouTube verslaafd zijn.
 
Als je niet helemaal gewend bent aan het platform kan het nu trouwens nog best moeilijk zijn echt goede content te vinden op YouTube. Het is een site waar íédereen kan posten wat hij wil, en bevat dus behalve super goede video's ook een hoop troep. Daarom heb ik een paar filmpjes achter elkaar gezet die jou YouTube verslaving misschien kunnen doen beginnen. Sorry.
 
Telekinetic Coffee Shop Surprise  
In de eerste video wordt een nieuwe versie van de film Carrie gepromoot. Carrie is gebaseerd op een van de boeken van Stephen King en al meerdere keren verfilmt. Net zoals alle boeken van Stephen King is Carrie een weerzinwekkend verhaal. Het gaat over een meisje dat erg gepest wordt, maar over speciale krachten blijkt te beschikken die ze soms niet onder controle kan houden. In deze prank video worden deze krachten ook laten zien aan nietsvermoedende koffiedrinkende cafébezoekers. Hun reacties zijn echt hilarisch, echt een geweldig filmpje!

 
Vodafone - The Kiss  
Dit is een reclame voor Vodafone Red, maar daar moet je even niet aan denken als je dit filmpje bekijkt. Ik vind dit echt heel mooi gemaakt. De overgangen gaan zo vloeiend en de pianomuziek van componist Einaudi helpt het verhaal opbouwen met kracht, terwijl het een hele liefelijke en warme melodie heeft. Het filmpje duurt anderhalve minuut en volgens mij heb ik gedurende die tijd mijn adem ingehouden. 

 
 
Miley Cyrus & Mumford & Sons - Little Wrecking Ball  
Dit filmpje bevat een mashup van het liedje Wrecking Ball van Miley Cyrus en Little Lion Man van Mumford & Sons. Het klinkt misschien als een rare combinatie maar ik beloof je dat het echt heel goed klinkt.
Ik weet trouwens een grappig feitje over het stukje van Miley's clip dat ook gebruikt is in deze video. (De close up van Miley's huilende gezicht bedoel ik.) Ik heb de director's cut bekeken en het blijkt dat die shots allemaal uit één take komen, dat is wel knap gedaan van haar eigenlijk! Toch ben ik meer onder de indruk van de dansers die in dit filmpje spelen, hun dans beeldt de betekenis achter het liedje veel beter uit dan de clip die Miley er voor gemaakt heeft volgens mij.

 
 
Saroo Brierley: Homeward Bound  
Deze video laat het verhaal zien van een man die zijn familie op heel jonge leeftijd letterlijk kwijtraakte. Ik wil er niet te veel over zeggen, ga het alsjeblieft kijken. Dit is zo'n wonder dat je moet ervaren op de manier zoals het verfilmt is, niet de manier waarop ik het je hakkelend probeer uit te leggen.
 
 
 
Drawing Johnny Depp as the Mad Hatter
Behalve filmmakers en muzikanten zijn natuurlijk ook een hoop artiesten actief op YouTube. Het meisje dat deze tekening gemaakt heeft, Heather Rooney, volg ik al een tijdje en ik vind haar tekeningen elk filmpje beter worden. Dit portret van Johnny Depp, is een van mijn absolute favorieten, levensecht.
 
 
 
 
Nou, dat waren een paar van mijn favoriete filmpjes van dit moment, ik hoop dat jij ze net zo leuk vond als ik!
 
Oh bijna vergeten, ik ben Melanie trouwens. Aangenaam kennis te maken :)
 
xx
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten